Alla inlägg den 26 mars 2015

Av annie larsson - 26 mars 2015 11:08

Hur tacksam får man vara över det faktum att man en vecka imånaden får bo i en stad och i ett hus som känns som hemma? Jag är otroligt tacksam för att ha en bonusfamilj här uppe i Härnösand som känns som min riktiga. De stöttar, är intresserade över både framgångar och motgångar och jag vet att när livet skiter sig så är de där.


Otroligt tacksam över att ha min familj här uppe, de är det perfekta komplementet mot att sitta i skolan hela dagarna att komma hem till på eftermiddagarna.

-


Jag har varit borta ett tag som ni kanske sett. jag har haft fullt upp både på det personliga planet och så har jobb och skola satt klorna i mig mellan varven.

Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så emotionellt utmattad som jag var i oktober och november fram till idag. Allting har dragits ur mig sakta men säkert och ni som känner mig vet hur mitt hjärta blöder när jag förlorar mina nära.


Hur man då rycker sig ur skiten?
Man ser sig runtomkring och ser på alla och allt det fantastiska som faktiskt står kvar. man försöker se det positiva i det mörka ochman omger sig av kärlek i alla dess former.

Jag har nog aldrig varit så tacksam för att ha den familj, de vänner och den fantastiska man jag så avgudar i mitt liv. För här kan vi prata om att ställa upp på varandra, att förstå när man inte orkar den ena kvällen men fortarande höra av sig dagen efter.
Man älskar de människorna som man omger sig med och man tillåter sig att skratta och se framåt.
Man låter sig ven bli bitter över de faktum att de människorna som jag växte upp med att älska inte kommer få se mina barn växa upp. Mina barn kommer heller aldrig förstå när jag berättar om de människor som har inspirerat mig till att bli den jag är idag. De kommer inte förstå när man berättar hur man gick ut i skogen med Morfar och plockade smultron eller plokade potatis med farfar för att senare åka och köpa godis som tack.
De kommer inte förstå vilka hjältar jag växte upp med och som har format mig till den jag så stolt är idag.


Jag vet däremot att mina föräldrar och svärföräldrar kommer göra allt i sin makt för att bli de förebilder för mina barn som mina far- och morföräldrar var för mig. jag vet att de kommer att sträva efter det och lyckas fenomenalt bra.


Nu packar jag ihop mina saker ochbeger mig hem till kärleken för denna vecka. med ny energi i bagaget och med en ork som de senaste veckorna lyst med sin frånvaro.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards