Alla inlägg under april 2013

Av annie larsson - 29 april 2013 23:47


här hemma har det planterats blommor på förmiddagen.
Regnet blev mitt sällskap och när jag stod med huvudet i jordsäcken så rullade A in på lunch.


Blev så glad och så löjligt jävla dumkär när jag såg honom kliva ur bilen med lockigt hår pga av regnet och det där leendet som jag blev så kär i för snart 6 år sedan.



-


nu längtar vi till nästa vecka då vi åker ner till den finafina familjen och samtidigt åker till Jönkan.

Av annie larsson - 29 april 2013 12:03

måndag den 29/4.

jag är ledig efter ledig helg och det är så skönt, jag ska alldeles strax ta mig upp till Ånge och köpa lite blommor till de fina blomamplar jag köpte med Mamma på Ikea i lördags.


Helgen har varit skön, efter jobbet i fredags satte jag mig bakom ratten och körde väldigt olagligt genom hela Ånge för att hinna till konserten Martina hade på medborgarhuset.
Som vanligt är jag så otroligt dumstolt. jag älskar varje sekund som hon står på scenen och hon är så otroligt duktig.

direkt efter det så tog jag med A ut på en bäversväng och inte blev det något skjutit men vi fick se den lilla rackaren och jag har nu startat personligt krig mot den lilla fula vattenråttan.


Lördag tog föräldrarna med mig och A till stan för då var det konsert där med. Deras konsert var riktigt bra men sedan klev det upp ett gäng som sjöng och pratade och sjöng och pratade.
Vi fattade ingenting och när det var klart ville vi bara ut därifrån för att åka på Ikea.

Söndag hade vi skypedejt med lillasyster på andra sidan jorden och jag saknar henne så otroligt mycket.
Men snart är hon hemma och hela sommaren ska vi jobba tillsammans och nu när vi ändrar våra öppettider så kommer det bli en otroligt social och rolig sommar.


Jag ska nu försöka hitta ett par byxor och sedan sätta mig i lilla bilen och bege mig mot blommorna och jag hoppas verkligen att vädret håller i sig så det inte börjar regna när jag kommer hem.


syster - börja göra en lista på mat du vill ha när du kommer hem till Norrlandet.
Och du, boka inte någon tågresa hem än för jag kanske kommmer ner och hämtar dig med bilen eftersom jag har semester och inte A.

Puss

Av annie larsson - 23 april 2013 23:21


Den dag jag gifter mig så ska min lillasyster få den stora äran att sjunga.
Hon ska sjunga den låten som värmer mitt hjärta och som får mig att tänka på A varenda gång.

-

Veckan är i full gång här hemma, ikväll har jag organiserat om skrubben och gått lös med hammaren.
En hylla, en tavla och en massa kort fick ta plats på våra väggar och efter det så fick sig övervåningen en genomgång innan jag hängde en tvätt och till slut hamnade i soffan.


Glad att A gjorde mat innan han stack iväg på möte så jag fick lite energi annars hade jag inte varit halvfärdig med skrubben ännu.
Tre arbetspass kvar innan jag och A tar helg och då ska vi förutom att hjälpa till hos föräldrarna försöka få till utomhus så att vi inte står helt handfallna när veden väl ligger på gården.
Som tur är har jag världens bästa pappa som har klyvt veden åt oss så det enda vi behöver göra är att få in den till vedboden när lastbilen väl rullar in på gården och dumpar av den.


Snart är  det äntligen kristi himmelfärds och då packar vi småväskorna och beger oss ner till våra fina vänner och såklart ska vi till Jönköping för att gå på Elmia.
Längtar så till att få umgås med småänglarna där nere.

Petra- förutom en spik i foten och lite känningar av sprutan så springer pappa runt som vanligt och donar på.
A är snäll och förväntar sig en present när du kommer hem.
Martin har bokat tågbiljetter till sina resor i Sverige och jag längtar ner till Jönkan ävan fast du inte kommer vara där.

Av annie larsson - 16 april 2013 22:51


tisdag kväll och jag längtar tills det är lördag och mina småtroll kommer hit för en helg med mig och A.
Leah fyller hela 1 år på fredag och eftersom jag jobbar då så ska vi fira henne hela helgen är det tänkt.


Planen är uteaktiviteter, en massa mys och kvalitetstid vilket jag ska tänka på när lillkillen som är inne i en väldig trotsperiod testar mitt tålamod.
Jag får helt enkelt göra det bästa av allting och förhoppningsvis är det två glada och nöjda barn jag lämnar igen på söndag eftermiddag innan jag ska jobba.

Här hemma har jag idag lyssnat på bäcken som går nedanför huset som porlar mer och mer för varje timme vilket är fantastiskt då det verkligen är ett tecken på att våren har nått hit till oss också.
Och den snö som var på gräsmattan i söndags är nu i princip borta och imorgon förmiddag ska jag gå ut och hjälpa resten av snön på traven att tina bort så jag får bara gräsmattor och det gröna kan börja froda..


Som tur är så åker jag tillsammans med A ner till Ulriceam och Jönköping första helgen i maj och där kommer det antagligen att vara gröna gräsmattor, bara vägar och strålande solsken.
Så jag förväntar mig en riktig vårsommar när jag kommer ner och även om varken syster eller Johanna är hemma när jag är där nere så ska jag mysa på så bra jag bara kan genom att gå på Elmia, strosa jönköpings gator och såklart mysa med den finaste familjen jag känner där nere.


har en stark känsla av att denna vår kommer bli den bästa på länge. bäverjakten är snart här, planerna inför sommaren börjar komma igång och just nu känns det som att jag kommer jobba alldeles för mycket för att kunna hinna med allt jag vill.

Men Ullared, långa kvällar med vänner, Pite Havsbad, stugan i skogen, ettårskalas, grillat och den där obligatoriska minisemestern är hittills bara några av de saker som är på agendan.


jag längtar som en idiot.



syster- snön smälter och det porlar i bäckarna!

Av annie larsson - 12 april 2013 00:34


ledig.

Idag har jag knäppt kort på rådjuren som bestämde sig för att göra en stig på vår gräsmatta denna vinter.
Jag har även plockat ut diskmaskinen, fyllt på den, kastat i lite tvätt i maskinen och för första gången detta år så fanns det inte tillräckligt med tvätt för att det skulle kännas bra att starta den.
A kom hem och gjorde jättegod middag som vi kastade i oss medan vi berättade om våran dag och sedan så kom vi fram till att vi nog ska köpa nya sommardäck till pärlan.

De dagar jag är ledig (ofrivilligt ledig) så försöker jag sysselsätta mig här hemma med allt möjligt.
Så när syster går på kinesiska muren så viker jag tvätt, när hon pratar engelska med någon liten kines så sjunger jag med i Lars Winnerbäcks fantastiska verser.

Och eftersom jag ska ta tag i min kropp, kondition och mitt välmående så ska jag imorgon försöka ta mig iväg på en liten promenad.
Saknar att ha benmuskler och framförallt så saknar jag mina magmuskler som gjorde att kroppen såg lite mer välsvarvad ut än vad den gör i dagsläget.
Men eftersom jag inte tänker skaffa ngt gymkort eller börja köra en massa övningar hemma så börjar jag med promenader och små joggingrundor och jag tror att när jag får tillbaka flåset så kommer motivationen till resten tillbaka.


Nu ska jag smyga ner till sängen, läsa några sidor ur min bok och imorgon ringer klockan 07:00 för jag är som mest produktiv på förmiddagarna har jag märkt nu när jag väl tar mig upp på mina ledia dagar.


Syster, snön försvinner mer och mer här hemma.
Slasket på gården är så otroligt störande och nästa helg kommer Leo och Leah på övernattning.


puss

Av annie larsson - 7 april 2013 11:11


Syster - Snön är här IGEN!!!
Aprils äckliga väder är här och igår fick jag sop av bilen när jag skulle från jobbet.

Så medan du är i Kina och njuter av en sval svensk sommarkväll så tänk på oss som får ta fram vinterskorna igen och plumsa i snö och vänta på takdropp igen.
 

-


A är på fisketävling idag med pappa sin och jag njuter av en morgon där det jag dricker kaffe med Lasse i bakgrunden samtidigt som jag kollar mejlen mest hela tiden för att få ett svar av syster.

Ska försöka komma på vad vi ska äta till middag idag och sen så är det jobb för min del innan jag tar en ledig dag imorgon efter jobbhelg.


trevlig söndag!

Av annie larsson - 6 april 2013 13:21


Lördag morgon, jag sov till ungefär 10 innan jag tyckte att det var dags att göra något utav dagen.

Fick finbesök utav Farbror med barn och jag passade på att tillsammans med Leo planera lite inför den helgen som han och lillasystern ska tillbringa här hos oss.
Vi bestämde fyrhjuling, popcorn och såklart mys i soffan. Och om vi längtade efter farfar så skulle vi åka dit och hälsa på också, men vi skulle baka lite först så han blev glad.


Annars så är det jobbhelg för min del och jag ska snart äta lite tacos tillsammans med A och sen göra en matlåda så jag kan smaska på det ikväll när jag jobbar.
Hoppas på en lugn kväll utan störningar så jag kommer hem med humöret på topp och får lite lördagsmys i form av chips och en film.


Syster är iallfall i Kina nu och allting har gått bra vilket gör att man kan andas ut litegrann.
Trevlig helg!

Av annie larsson - 4 april 2013 23:21


förra fredagen satt min lillasyster bredvid mig på isen här på Borgsjön.

Imorgon åker jag till Ånge för att jobba och hon beger sig till Kina i fem veckor.

Kontrasterna är så pass stora att jag inte vet var jag ska börja, jag kommer såklart att sakna henne massvis och att de inte har facebook där är en skam, men vi ska nog överleva ändå.
Men jag vet att hon kommer ha så roligt och hon kommer få uppleva en massa nytt och ha ett fantastiskt minne för livet.


Jag ska medan hon är därborta i ett land där hon anses vara lång försöka hålla allting på banan.
Jag ska säga åt mormor, farfar, farmor och lennart att hålla sig friska, martina ska hålla sig på vägen, andreas ska fortsätta driva mig till vansinne och så ska föräldrarna såklart fortsätta att vara som de bara är.


systrar, för er skulle jag göra allting och mycket mer



Ovido - Quiz & Flashcards