Direktlänk till inlägg 12 juli 2013

27. De vackraste orden

Av annie larsson - 12 juli 2013 00:18


Hur man laddar upp inför en morgondag som kommer sätta spår i hjärtat?
Hur man behåller lugnet så pass så man får någon timmes sömn?

-Man åker till Ringdalen, umgås med familj, morbror, kusin och kusinbarn för att sedan komma hem till lugnet och han som alltid får mig att andas i normal hastighet.

Man ser fram emot morgondagens eftermiddag när alla kusiner och kusinbarn är samlade och man får skratta.
Man intalar sig att klumpen i magen är mindre på lördagmorgon och att nätterna blir längre, drömmarna färre och att livet på något konstigt sätt fortsätter, att man trots sorg och ont i magen får vardagen att rulla på och att man tillslut ser de där fina minnena man har istället för magontet som nu är.


Jag intalar mig att begravningen ger mig ro, att jag får det farväl jag behöver och att tårarna rinner obehindrat så att jag kommer ut från kyrkan med röda ögon, blöta kinder men med en lätthet i bröstet.


Tacksam för att ha en sådan fin, stor familj som alla stöttar varandra.
Lycklig över att ha världens finaste sambo vid min sida imorgon, som på en gång blev en favorit hos Mormor och som jag vet gjorde henne glad bara över att stå vid min sida.

Glad över att jag har de bästa människorna man kan ha i min närhet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annie larsson - 26 mars 2015 11:08

Hur tacksam får man vara över det faktum att man en vecka imånaden får bo i en stad och i ett hus som känns som hemma? Jag är otroligt tacksam för att ha en bonusfamilj här uppe i Härnösand som känns som min riktiga. De stöttar, är intresserade över ...

Av annie larsson - 29 januari 2014 19:10

längesedan jag var in och skrev här sen sist, men mycket händer i livet och helt ärligt så är inte bloggen det jag tänker på när jag sitter med skolarbeten upp till öronen eller när jag ställer klockan för att morgon efter kliva upp och åka på jobbet...

Av annie larsson - 4 december 2013 20:11

Innevecka, en natt kvar till jag får sova i min säng, dricka gott vatten och ge A en stor kram. jag är nöjd med denna vecka, otroligt nöjd och bortsett från att jag är äckligt trött och hatar att sovasjälv så har jag njutit av den här veckan.   ...

Av annie larsson - 22 september 2013 23:51

Idag ringde klockan 04:13 och jag var mer död än levande när jag kravlade mig ur sängen.Men när dimman lättade, hunden skällde och solen började värma ryggen så insåg jag att det var just där, just då jag skulle sitta där och bara njuta. Sen saknad...

Av annie larsson - 3 september 2013 20:00

September månad och ett nytt skede i livet har trätt in. Jag befinner mig just nu i Härnösand och saknar min andra halva så otroligt mycket trots att vi bara varit ifrån varandra i 2 dagar.Förhoppningsvis går det över imorgon då jag vet att det bar...

Ovido - Quiz & Flashcards