Alla inlägg under augusti 2013

Av annie larsson - 9 augusti 2013 23:46


regnet, vad förlösande du kan vara.

jag älskar när det regnar, tycker det är mysigt.


Idag när regnet kom och jag satt i bilen tänkte jag att jag åker två mil till och hör hur du har det med värken idag när det regnar.
Sen kom jag på att jag inte kan åka ner till dig, att lägenheten du hade nu är någon annans.
Allt jag ville var att berätta om dagen och framtiden.


istället åkte jag hem till tryggheten själv och la mig i soffan för en liten pn innan vi skulle på kräftis.

Och som jag har ätit kräftor ikväll, jag njöt av varenda en och nu ligger jag här och räknar ner timmarna tills jag får tänka ledighet.

JAG LÄNGTAR!!

godnatt vänner

Av annie larsson - 6 augusti 2013 23:10

min lediga dag är nu officiellt över och jag drar mig för att starta dessa 7 dagar i sträck på jobbet.
Som tur är avbryts det lite då vi på fredag ska på kräftskiva och sedan ska jag vara snäll sambo och skjutsa A till hans klassträff och har han tur så hämtar jag honom också.

Känns i kroppen redan nu att jag om en vecka kommer vara helt slut när vi sätter oss i bilen och beger oss neröver Sverige under natten, men samtidigt längtar jag så jag spricker.
Jag behöver lediga dagar med barnen, deras föräldrar och min A.
Jag ser fram emot att bli väckt tidigt på morgonen av en liten skrutt som är brydd på när vi ska kliva upp och jag ser fram emot värmen som är därnere.

Men först ska jag avverka 7 arbetspass, ett antal maskiner med tvätt, städning av huset och såklart ska det vara nybäddat i sängen när vi kommer hem på söndag natt/måndag morgon.
Jag kommer få slita ont och med all säkerhet kommer orken, lusten och humöret sjunka i botten.
Men jag gör det gör mig själv och det är vad jag intalar mig själv.


Godnatt vänner.
Älska varandra och se till att varje dag börjar och avslutas precis som du vill.

Av annie larsson - 5 augusti 2013 00:21

Helgen är nu över och för mig känns det som torsdag.
Kan bero på att jag jobbat hela helgen och även morgondagen är jag inbokad på jobb innan jag får en dag ledigt.
Morgondagen som annars skulle då bli min ordentliga sovmorgon blev istället att ställa klockan och bege sig mot Ånge med bilen som ska in på verkstaden och få lite kärlek.
Dyr kärlek men ändå kärlek.


Tur som jag har så slipper jag sitta i Ånge och vänta på att den ska bli klar.
Pappa som har semester får kliva upp och hämta mig så jag får åka hem och sova en liten stund innan jag laddar för ett kvällspass på jobbet.
Innan jag äntligen får en dag ledig, en dag som jag ska sova ut på och sedan bara vara innan jag kör 7 dagar på raden och sen mina vänner SEN får jag sätta mig i bilen och åka ner till våra fina vänner i ulricehamn.
SOM jag längtar och efter samtalet från lilla T här i veckan så längtar jag så jag snart går i bitar.

Men snart är jag femledig. snart får jag gosa med världen underbaraste små troll och deras föräldrar.
VÄLBEHÖVLIGT!!

Ovido - Quiz & Flashcards