Alla inlägg under december 2012

Av annie larsson - 23 december 2012 00:38

Lördag kväll har inte riktigt slutat som det var tänkt från början.
Planen var att efter vi hade handlat att städa lite, få in granen och sen plocka upp alla tomtar lite varstans i huset.
Just i detta nu så ligger tomtarna kvar i lådorna, granen står ute och städningen har det inte blivit något av utan istället kom grabbarna på besök och med dem så fanns det lite förfriskningar.

Så nu sitter jag i soffan efter att ha skjutsat dem till Stöde och jag ska försöka ta mig ner till sängen för att sova några timmar innan jag ska upp och jobba imorgon.

Sen ska jag hinna med en liten snabbstädning och så ska tomarna upp innan jag och hjärtat klär granen imorgon kväll.


Måndag så är det julafton och jag ska ju jobba några timmar innan jag äntligen får åka hem och lägga mig på soffan hemma hos föräldrarna.
För med denna förkylningen så tror jag inte att jag orken kommer att vara på topp, tur att kusin var snäll nog att ge mig en diagnos i fredags, jag hade tydligen något som kallas "manlig förkylning".
Och med detta så gnällde man ovanligt mycket, vilket jag gör och så har man ont i precis varenda kroppsdel.


Ja livet är inte lätt alla gånger, dessa dagar är jag så glad över att jag har den killen jag har, den familj jag har och de fantastiska vänner jag har.

Nu blir det kvällen för fröken L och ladda inför jobb i 2 dagar innan det blir juldag med utgång och annandag med dop för fantastiska lilla Lilly.


Godkväll vänner!

Av annie larsson - 8 december 2012 00:28

Ja som rubriken lyder så kliver jag imorgon 14:45 på en jobbhelg och på tisdag kväll så får jag lite ledigt i form av en dag då det ska bakas med mamma.


Ja dagarna innan jul är nu fullbokade, onsdag till veckan är jag ledig och då passar jag på att boka in en bakdag med min fantastiska mamma. Nästa helg ska jag och A försöka ta oss ner till stan för lite handling innan jul och så ska de sista julklapparna inhandlas.
Sen så ska jag resterande lediga dagar försöka få till någon slags julstämning i detta hus, orken och tiden finns inte riktigt nu och jag är trött 75% av dagen. 
Varje morgon är en riktig pina och jag får verkligen tvinga mig upp ur sängen, anledningen är antagligen för att det varit lite mycket för oss alla i familjen den senaste tiden och nu när man börjar slappna av och andas lugnt så kommer tröttheten och slår till.


Vad jag däremot vet är att jag imorgon slipper vakna ensam, för nu är A på väg hem genom snöSverige och han beräknas ramla in mitt i natten här hemma.
Så jag ska försöka ta mig ner till pannan, slänga in lite ved och sen sa jag sova så jag orkar kliva upp runt 10 imorgon för att få någonting gjort innan jag kliver på ett kvällspass (helgen är förstörd).


Men glad är jag ändå. för imorgon när jag kommer hem så har någon här hemma eldat så jag slipper kylan!

Godkväll!

Av annie larsson - 6 december 2012 18:51

Helt plötsligt var torsdagens arbetspass över, tandläkarbesöket avklarat och en sväng på ICA gjord.

Kom hem till ett varmt hus tack vare en snäll svärmor som ville gå hit och elda lite åt mig innan jag kom hem så jag slapp ett kallt, dött hus när jag kom hem efter jobbet.
Så nu har jag fått i mig lite mat, gjort rent i köket och startat ett maskin med disk.
Föräldrarna skulle komma in på lite kaffe om ett tag så jag får lite sällskap här uppe i skogen innan A kommer hem imorgon natt.


Annars är jag ledig hela dagen imorgon och jag ser fram emot att få en heldag då jag kan städa, stryka lite och såklart tvätta undan lite. Allt som man inte har tid eller ork till att göra de dagar man jobbar.

Trevlig kväll på er


Annie

Av annie larsson - 4 december 2012 23:42

tisdagen är i princip slut och jag är tröttare nu än vad jag var innan jag fick ledig helg.
A är på Gotland och jagar och jag kommer hem till ett hus som har 11 grader varmt inne efter jobbet.

Innan det fick jag dock en väldigt god middag av mamma och jag fick lite kaffe innan brytet var väldigt nära.
Började elda med täckbyxor och en väldigt tjock tröja innan jag efter ett tag kunde ta av mig dem och ta på mig pyjamasbyxor och gömma mig under filten.

Annars så längtar jag efter A så otroligt. Jag är så trött just nu och detta eviga mörker gör mig inte piggare direkt.
Men här hemma laddar jag upp med vitaminer av alla dess slag och det enda som jag saknar nu är min kärlek så det slipper vara så kallt i sängen hädanefter.

Och eftersom det är december så är det nu 14 dagar kvar till min lillasyster kommer hem ifrån Jkpg och jag längtar så efter att få ha henne hemma ett tag. Jag ska till och med få jobba med henne några dagar. 
Det enda som är synd är att hon inte jobbar julafton tillsammans med mig, men jag har ju min jobbfamilj och det känns alltid bra att ha dem runt omkring en på julafton så man får skratta lite under dagtimmarna innan det är dags att bege sig hemöver föräldrarnas hus där tomten kommer på besök.


Nu bege sig mot sängen och sen ladda inför en dag då det ska städas och så ska jag försöka få undan lite tvätt.

Godnatt


Och lillasyster söderut - Du är bäst!

Ovido - Quiz & Flashcards