Alla inlägg under maj 2013

Av annie larsson - 8 maj 2013 09:48

det sista plockas ihop här hemma och nu ska enbart maskinen med disk startas och dammsugan ska få arbeta sig genom huset.
Sen är det bara min väska som ska packas lite snabbt och sedan är vi redo för att åka..


Jag längtar verkligen ner till sommaren nu, och även om det är surt att Johanna är hemma här nu när jag åker ner och Petra är i Kina så vet jag att jag får träffa dem snart ändå.


ska bli så skönt att få vara med människor och barn som man verkligen tycker om.

har vi tur är vi framme någon gång runt 21 ikväll om inte senare beroende på när vi verkligen kommer härifrån.


ha en trevlig långhelg gott folk, för det ska jag verkligen ha!


Puss

Av annie larsson - 7 maj 2013 09:41


tisdag morgon och efter kaffe och en liten macka ska jag ta mig ut och kasta lite ved så min del är "klar" tills imorgon när vi åker.
Snart klar, snart klar, snart klar..
intalar mig det varje morgon när jag tittar ut från sovrumsfönstret och ser den äckligt stora högen med ved som bara ligger där, som inte bär in sig själv och som inte heller ser vidare snygg ut.


ajja, ska även försöka tvätta upp lite vit tvätt som ska med till södra sverige och verkligen inte glömma bort att ta med mig min allergimedicin för det är väl som ett helvete själv med nästan sommar där nere för en annan.
Så jag och A kommer leva på allergi medicin de närmsta dagarna, han för djuren och jag för utomhusluften...


Nä upp och hoppa och kanske byta sängkläder här nere så det är fräscht när vi kommer hem igen.


puss

Av annie larsson - 4 maj 2013 22:44

Lördagkväll i huset Larsson/Grelsson.


A sitter på övervåningen och tittar på hockey och jag ligger nere i sovrummet och tittar på film.

Kände inte alls för att titta på någon hockey ikväll efter deras sopmatch igår, matchen som vi såg hos Patrick och Hanna i Ovansjö vilket gjorde att det blev en bra kväll ändå.


Idag har vi kastat ved, jag har gått mellan det och att kratta då jag hatar att kasta ved men om man bor som man gör så är det något som man måste göra även om det är tråkigt, att jag kanske "råkar" kasta en liten vedklamp på A när han går runt och ser så jävla duktig ut...

Men det är av kärlek klamparna kommer flygandes och aldrig mot huvudet ;)

Efter en sisådär 90 minuter på vedhögen och 30 minuter med krattan i handen gick jag in och gjorde en städning, startade en tvättmaskin och en diskmaskin innan jag hamnade i soffan med ett glas saft och en gammal film på tvn.


Imorgon ska det kastas lite ved innan jag ska försöka få i mig någon slags mat och sedan åka på jobbet för ett kvällspass, vilket passar mig ypperligt då jag är ledig måndag och ska försöka få in lite ved då också.


Kommer lämna Gubbyn som en lycklig kvinna på onsdag om det är så pass att veden är borta från gräsmattan och inne i vedboden tills dess.
Men som det kändes idag så är det en liten evighet tills jag får se någon gräsmatta utanför sovrumsfönstret.


Nu ska jag snart gå upp och ta igen tvn från mannen i huset och se om det finns någon bra film som kanske skulle passa mig istället för hockey.


syster vi saknar dig massor nu.
Men ha roligt i Hainan och sola åt mig för här hemma regnar det och mina penseér ser ledsna ut.

Av annie larsson - 3 maj 2013 11:00


fredag och för mig väntar ett kortpass mellan 12-17 idag.
Jag hoppas verkligen det är lugnt på telefon idag men eftersom det är fredag så kan jag tänka mig att det handlar om ombokningar och förfrågningar.

bara att göra det bästa av allt och hoppas att timmarna flyger iväg så jag får åka hem och hjälpa till med veden som kom hem igår och tar upp halva gården..

Och förhoppningsvis så tar vi oss ut på en liten bäversväng ikväll och jag hoppas verkligen att den kliver upp.

Annars får jag börja tvätta lite för onsdagens tripp ner till fina familjen B :)

livet leker, solen skiner och jag är på bra humör!!



trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards