Alla inlägg under november 2012

Av annie larsson - 29 november 2012 22:51


Äntligen äntligen får jag helg.

Imorgon åker mitt stora hjärta iväg på en liten resa för en vecka och jag ska tillbringa hela min fredag med mina småhjärtan.
Deras föräldrar kommer att åka iväg på en begravning och då får de hänga med mig under dagen vilket jag verkligen ser fram emot. 

Det jag däremot inte ser fram emot är att jag nu kommer att vara själv under den veckan som det kommer att komma en massa snö. 
Men jag lär väl överleva och mellan de arbetspass som kommer att ske så ska jag försöka få till någon slags advent här hemma och så ska det så klart städas och tvättas och så ska jag hinna vila lite där emellan.


Myshelgen börjar imorgon och jag längtar så mycket.


  

Av annie larsson - 26 november 2012 14:08

Herremingud vad jag är trött idag.
Helgen är över och även fast det har varit jobbhelg så har det hälsats på hos folk och jag har varit stressad från det att jag vaknat till att jag somnat utslagen.
Idag ringde klockan 0500 och jag var mer död än levande när jag tog mig ur sängen och till min förskräckelse insåg att det var snö ute och att det bara var att ta på dig kläderna och ut för att sopa bilen..


Imorgon är jag ledig och efter en liten sovmorgon tänkte jag försöka ta mig till stan för lite julklappar och såklart ska det handlas lite kläder både till juldagen och annandagen.

Nu ska jag hämta in lite ved så jag får varmt och skönt inne och sen så kommer föräldrarna så vi ska åka till mormor och sen in till Farfar en sväng.
Var så längesedan jag var där så jag har saknat honom..



  

Av annie larsson - 18 november 2012 23:36

Helgen har varit väldigt bra.
Lillasyster har varit hemma på besök, jag har tagit mig hem på besök två gånger och så har jag fått kramats med mina två småhjärtan..


Lite mys framför tvn, lite dreggelskratt från en sexmånadersbebis och jag hade inte ett bekymmer i världen när jag åkte därifrån.


Planen för denna vecka är att försöka jobba så effektivt som möjligt, ta mig hem efter jobb för lite städning och såklart ska jag byta gardiner.
Är så förbannat trött på mig själv att jag fortfarande inte har fått ner sommargardinerna i sovrummet.
Jag blir arg varenda kväll när jag lägger mig och varje morgon när jag vaknar.


Lördag kväll hämtade jag upp Frida och Johanna för lite mat, film och såklart vin.
Jag är så lyckligt lottad över att ha så bra vänner som jag har i dessa tider när livet är lite knepigt.

denna vecka ska det både tvättas ikapp, bytas gardiner och så ska det klickas hem lite julklappar.
har inte långt kvar nu innan jag är i mål på alla fronter när det gäller julklapparna detta år.

Det vi ska försöka få in någon helg är att ta oss till barnens hus för lite julklappsköp till fyra (eller fem beroende om hon/han kan tänkas anlända i tid till jul) söta barn. 
A har en plan som jag tror vi kör på, allt som låter och är stort är tänkbara julklappar.


imorgon är det en ny vecka och julen är snart här. Jag längtar!

  


Av annie larsson - 16 november 2012 21:17

Helvetesveckan är snart över. Helgen kom inte en minut för tidigt och här hemma har det mysts till på riktigt. 
Vi lagade mat tillsammans för första gången på flera veckor och det blev tacos och med lite musik till det så blev det ett evigt flummande, dansande och skrattande tills jag till slut låg på golvet och kippade efter andan.

men maten blev klar och vi blev mätta. Så pass mätta att vi hamnade i en väldigt svår paltkoma där vi låg i soffan och petade i varandra med tårna.
Jag tror man måste ha varit här för att förstå vad vi har fjantat oss de senaste timmarna.

Iallfall så kommer vi inte att ses alltför mycket denna helg heller eftersom det är jakt för A och för mig kommer det att vara mycket hemma tid med familjen (eftersom vi alla är samlade) och så kommer mina tjejor hit imorgon för mys.

Ledig helg. jag suger på det ordet ett tag till.
Det kommer antingen att sluta med att jag ligger i sängen och sover innan klockan är 22:30



natt  

Av annie larsson - 14 november 2012 18:40



Här går dagarna undan. Jag har enbart två dagar kvar på jobbet innan jag får helg.
Och imorgon ska jag på bio för atti två timmar dregla över en vampyr och en varulv.

Sen att petra också kommer hem imorgon gör att denna vecka som startade så pissigt kommer att sluta så fantastiskt.


Annars händer inte så mycket, jag jobbar mest varenda dag och denna vecka så går vi inte om varandra så enormt mycket.
Så här hemma har det idag ätits middag tillsammans innan han försvann bort till grannarna (svärföräldrarna) för att tömma filmkameran som hans pappa ska ha med sig när han åker till Tjeckien för att jaga.

Snart är det jul också, julklappshandlingen har påbörjats och jag känner ett lugn inför julen detta år.
Jag tror det beror på att jag jobbar julafton och med det så kommer det inte att vara så hemskt mycket mat som ska göras här hemma.
Utan det kommer bli mer godis, frukt och så bakningen förstås. Vilket känns helt överkomligt.

Nu ska jag försöka ta tag i dagens disk och tvätt innan jag placerar min rumpa framför tvn och inte lyfter den ur soffan förrän det är dags för sängen.


  

Av annie larsson - 12 november 2012 16:47


jag har världens bästa familj   

Av annie larsson - 10 november 2012 22:42


Imorgoon är det fars dag. Alltså den dagen då min pappa ska firas.
Vad jag ska köpa till honom är ännu inte fastställt så klockan kommer ringa tidigt imorgon också så jag hinner handla lite till honom och hinna med ett fikabesök innan jag ska jobba.

Annars händer inte så mycket. Livet är lite upp och ner och just nu ikväll som jag vore 39 år och på gränsen till ett psykbryt.

Tur att lillasyster är på väg hem så jag kan få krama om henne och sitta och torrprata i några timmar innan hon vänder om igen och åker tillbaka till Jönköping.
LÄNGTAR SÅ!

  



Av annie larsson - 9 november 2012 19:46

hujeda mig vad jag är trött och klockan är bara 19:45.


Imorse plingade klockan klockan 8 och jag som var alldeles för trött valde att sova en timme till bara för att jag kunde.
Men inte förrän jag varit bort och letat efter en katt som inte fanns till.

Så vid tio satte jag mig i bilen och rullade mot sundsvall där det blev Ikea och så hämtade jag ut biobiljetterna enbart för att slippa den kön på torsdag.

Väl hemma igen så åkte jag och kärleken till Ånge för att gå på jaktboden och sen på AW för att äta lite och umgås så här innan jag kliver på en arbetshelg och han åker upp till skogen.

Så nu sitter jag här hemma med tända ljus och en rejäl brasa som sprakar där nere i pannan. Andreas har jag lämnat av uppe i jaktbaracken och jag ska försöka hitta mig en film jag kan titta på innan det blir sängen för min del.

Är så trött och jag är riktigt glad över att jag inte börjar jobba  tidigt imorgon utan har ett kvällspass.


  

Ovido - Quiz & Flashcards