Alla inlägg under februari 2013

Av annie larsson - 10 februari 2013 23:51


Aldrig förr har jag varit så skör, så trött och så arg på livet.

Allting som varit och som är kommer ikapp en på de mest konstiga tider i livet.



jag skulle behöva vara ledig från allt. tänk om jag fick en vecka att göra det jag ville.
Att ha obegränsat med pengar, tid och lust till att bara vara.
Att kunna gå förbi berget med kläder som behöver tvättas, att strunta i matlagningen, städningen och allt annat.

Tänk om jag kunde få chansen att ligga i en solstol med poolen och havet nära mig med en bra bok i händerna samtidigt som musiken jag älskar spelas i mina öron.

Tänk om...


godnatt

Av annie larsson - 6 februari 2013 21:38


Februari är igång och rullar.

Denna månad blir min yngsta lillasyster 18 år gammal, jag kan inte förstå vart de här senaste 7 åren har tagit vägen.

När A kom in i mitt liv så var hon 12 år gammal, vilket betyder att han varit med hela hennes högstadieperiod och snart också hela hennes gymnasieperiod. 
Hur kan det komma sig att den lillasyster jag ser framför mig sittandes på golvet hemma hos mamma och pappa med tofsar, ett stort diadem och en rosa prinsessklänning med en liten resväska full av barbiedockor fylla 18 helt plötsligt.


Jag tycker fortfarande att mina systrar är 11 och 13 år gamla och allmänt små. Vad jag nu för tiden måste förstå är att P bor i Jönköping sedan två år tillbaka och har fullt upp i skolan och hennes liv i en ny stad, att M fått jobb, går sista året på gymnasiet och att hon nu till sommaren tar studenten.


Men oavsett hur små de är i mina ögon så är de två människor jag avgudar, älskar och skulle göra allt för.
Så fort livet är tufft vill jag bara kliva in och ta bort all som är jobbigt och så fort livet är elakt vill jag kliva in i deras ställe och ge livet en käftsmäll.


Saken är den att oavsett hur gamla vi blir och vad som händer i livet så kommer jag alltid ha två bästa vänner som jag kan bråka, tjafsa och blir förbannade på och samtidigt veta att jag aldrig kommer förlora dem.

Världens vackraste och bästa vänner.



Av annie larsson - 2 februari 2013 16:34


Hur livet kan vara så bra ena sekunden för att bara sedan bara rasa rakt ner i avgrunden.

-
sömntimmarna veckan som har gått har varit minimala.

jag saknar alla de som är för långt bort för att jag ska kunna krama om dem.

jag hatar det faktum att den personen jag verkligen vill krama inte längre är med oss.

att vakna upp varje morgon med känslan att sömnen jag fått inte varit tillräcklig.

det tar på energin, för oavsett hur mycket man ler så lyser det igenom för dem som känner en.


jag saknar min bästa kompis

snart är det två veckor sedan jag fick prata med henne

två veckor sedan jag fick tomskratta åt absolut ingenting.

snart kommer hon hem. vilket jag verkligen ser fram emot.

-


middag med syster idag, tacos står på menyn och det ska bli så mysigt!!

Ovido - Quiz & Flashcards