Alla inlägg under september 2013

Av annie larsson - 22 september 2013 23:51

Idag ringde klockan 04:13 och jag var mer död än levande när jag kravlade mig ur sängen.
Men när dimman lättade, hunden skällde och solen började värma ryggen så insåg jag att det var just där, just då jag skulle sitta där och bara njuta.

Sen saknade jag litegrann, insåg att mycket har hänt på ett år och att livet på något sätt fortfarande travar på även om det ibland går för sakta och ibland alldeles för fort.


I Torsdags morse fick vi främmande av den finaste lilla familj jag vet och jag har nu i 4 dagar njutit av att ha två små barn och deras fina föräldrar runt mig hela dagarna.
Imorgon kväll åker de och jag kommer sakna dem en massa när jag vaknar på tisdag och det inte är någon som hoppar i sängen och undrar vad vi ska äta för frukost.

Imorgon startar vi sista veckan hemma innan jag åker tillbaka till Härnösand igen och jag vill verkligen inte åka hemifrån just nu. 
Men det är bara att bita ihop och jag vet att jag kommer hem på torsdag och får umgås med alla här hemma igen.
Sen ska vi hinna med att fira en gammelgubbe här hemma innan jag åker också, MIN gammelgubbe.



Av annie larsson - 3 september 2013 20:00

September månad och ett nytt skede i livet har trätt in.

Jag befinner mig just nu i Härnösand och saknar min andra halva så otroligt mycket trots att vi bara varit ifrån varandra i 2 dagar.
Förhoppningsvis går det över imorgon då jag vet att det bara är 2 nätter kvar innan jag får sova i min säng i mitt hus dock utan honom som befinner sig i jaktstugan denna vecka ut.
Men jag har turen att jag får träffa honom på fredag iaf och bara det längtar jag till.


Trivs ändå som fisken i vattnet här, känner mig som hemma i detta lilla hus och fullkomligt älskar att jag bor hos folk jag faktiskt känner och är släkt med.

Skolan är igång och jag är så otroligt trött när jag väl kommer hem att jag idag unnade mig en tupplur på 30 minuter innan jag tog en lång dusch för att väcka kroppen och huvudet till liv.

Är helt färdig när jag kommer hem av all information jag proppar in i huvudet och av ovanan att sitta på föreläsningar, men vad jag däremot vet är att detta kommer bli så fantastiskt bra.
Jag trivs och längtar till när jag om fyra år är klar och får ge mig ut och jobba.


Ska försöka slappna av nu och läsa lite i min bok innan jag gör en tidig kväll för att orka med morgondagen.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards