Direktlänk till inlägg 4 maj 2013

20. du som förstår mig..

Av annie larsson - 4 maj 2013 22:44

Lördagkväll i huset Larsson/Grelsson.


A sitter på övervåningen och tittar på hockey och jag ligger nere i sovrummet och tittar på film.

Kände inte alls för att titta på någon hockey ikväll efter deras sopmatch igår, matchen som vi såg hos Patrick och Hanna i Ovansjö vilket gjorde att det blev en bra kväll ändå.


Idag har vi kastat ved, jag har gått mellan det och att kratta då jag hatar att kasta ved men om man bor som man gör så är det något som man måste göra även om det är tråkigt, att jag kanske "råkar" kasta en liten vedklamp på A när han går runt och ser så jävla duktig ut...

Men det är av kärlek klamparna kommer flygandes och aldrig mot huvudet ;)

Efter en sisådär 90 minuter på vedhögen och 30 minuter med krattan i handen gick jag in och gjorde en städning, startade en tvättmaskin och en diskmaskin innan jag hamnade i soffan med ett glas saft och en gammal film på tvn.


Imorgon ska det kastas lite ved innan jag ska försöka få i mig någon slags mat och sedan åka på jobbet för ett kvällspass, vilket passar mig ypperligt då jag är ledig måndag och ska försöka få in lite ved då också.


Kommer lämna Gubbyn som en lycklig kvinna på onsdag om det är så pass att veden är borta från gräsmattan och inne i vedboden tills dess.
Men som det kändes idag så är det en liten evighet tills jag får se någon gräsmatta utanför sovrumsfönstret.


Nu ska jag snart gå upp och ta igen tvn från mannen i huset och se om det finns någon bra film som kanske skulle passa mig istället för hockey.


syster vi saknar dig massor nu.
Men ha roligt i Hainan och sola åt mig för här hemma regnar det och mina penseér ser ledsna ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annie larsson - 26 mars 2015 11:08

Hur tacksam får man vara över det faktum att man en vecka imånaden får bo i en stad och i ett hus som känns som hemma? Jag är otroligt tacksam för att ha en bonusfamilj här uppe i Härnösand som känns som min riktiga. De stöttar, är intresserade över ...

Av annie larsson - 29 januari 2014 19:10

längesedan jag var in och skrev här sen sist, men mycket händer i livet och helt ärligt så är inte bloggen det jag tänker på när jag sitter med skolarbeten upp till öronen eller när jag ställer klockan för att morgon efter kliva upp och åka på jobbet...

Av annie larsson - 4 december 2013 20:11

Innevecka, en natt kvar till jag får sova i min säng, dricka gott vatten och ge A en stor kram. jag är nöjd med denna vecka, otroligt nöjd och bortsett från att jag är äckligt trött och hatar att sovasjälv så har jag njutit av den här veckan.   ...

Av annie larsson - 22 september 2013 23:51

Idag ringde klockan 04:13 och jag var mer död än levande när jag kravlade mig ur sängen.Men när dimman lättade, hunden skällde och solen började värma ryggen så insåg jag att det var just där, just då jag skulle sitta där och bara njuta. Sen saknad...

Av annie larsson - 3 september 2013 20:00

September månad och ett nytt skede i livet har trätt in. Jag befinner mig just nu i Härnösand och saknar min andra halva så otroligt mycket trots att vi bara varit ifrån varandra i 2 dagar.Förhoppningsvis går det över imorgon då jag vet att det bar...

Ovido - Quiz & Flashcards